COVID-19 Information

Vi har stor forståelse for, at du kan være bekymret for din Topas rejse i en verden med coronavirus. Sikkerhed for vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere har naturligvis højeste prioritet.

Læs med og bliv klogere på, hvordan vi håndterer situationen omkring coronavirus, hvad de gældende regler er og hvilke forholdsregler vi konkret tager, så du trygt kan tage på rejse igen.

Hvis du allerede har købt en rejse med os

Det er en omskiftelig tid vi lever i lige nu, hvor regler og anbefalinger ændrer sig konstant. Vi følger situationen dagligt og retter os som altid efter Udenrigsministeriets officielle rejsevejledninger.

Hvis der opstår ændringer i forbindelse med din rejse, vil du blive informeret herom. Derudover vil du 14 dage før afrejse modtage, på din personlige side, info med information om evt. indrejseregler, særlige forholdsregler på din rejse, restriktioner m.m.

Er du i tvivl om din egen deltagelse på rejsen?

  1. Du indbetaler restbeløbet senest 60 dage før afrejse og deltager på turen. Hvis turen ikke kan gennemføres, pga. Covid19 rejserestriktioner, får du rejsens pris refunderet.
  2. Hvis du ikke ønsker at deltage på rejsen, tag da venligst kontakt til os hurtigst muligt. Her gælder vores almindelige rejsebetingelser og du mister desværre dit indbetalte beløb.

Forholdsregler før og under rejsen

Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg, fra du bestiller din rejse og til du vender hjem igen. Læs mere om hvilke forholdsregler vi tager.

Samarbejdspartnere
Vi er i tæt dialog med vores samarbejdspartnere, som typisk består af flyselskaber, hoteller, busselskaber, rederier, lokale turledere m.m.

Vi sikrer os naturligvis, at samtlige samarbejdspartnere er opmærksomme på at overholde myndighedernes retningslinjer for smittebegrænsning. Det betyder bl.a.:

  • Håndsprit vil være tilgængelig i busser og på skibe
  • Ekstra grundig rengøring af alle kontaktflader 

Hvad kan du selv gøre som rejsedeltager

  • Tilmeld dig Danskerlisten og download appen Rejseklar så du modtager direkte information fra Udenrigsministeriet
  • Tjek gerne dine forsikringsmæssige forhold - hvad dækker din forsikring?
  • Aflys rejsen hvis du er syg
  • Hold afstand og tag hensyn til andre
  • Host og nys i dit ærme
  • Vask dine hænder eller brug håndsprit
  • Brug din sunde fornuft - og nyd naturen og oplevelserne

Bestilling af en ny rejse

Så længe vi retter os efter alle anvisninger og i øvrigt bruger sund fornuft, kan du trygt bestille en rejse og rejse ud igen.

Topas er naturligvis medlem af Rejsegarantifonden. Når du køber en rejse hos Topas, køber du en pakkerejse. Det er der mange fordele i. Og med en pakkerejse med Topas er du ikke alene. Vi har forberedt os godt og er med dig hele vejen. Både før, under og efter.

Du kan få fat på os (døgnet rundt) og opstår der problemer på rejsen, får vi dig trygt og sikkert i havn, hvis det bliver nødvendigt.

Hvis myndighederne fraråder, at man rejser til en destination, aflyser vi naturligvis og du kan få pengene for rejsen retur.

Har du spørgsmål?

Tøv ikke med at kontakte os. 
Vores kontor er åbent og du er velkommen til at kontakte os på telefon 86 89 36 22 eller på mail.
 

De bedste hilsner

Topas Travel